Kabylia

Everything about Kabylia

Underkastelse

Jeg vil snakke om Koranen. Når man på forhånd har en favoriserende mening til Koranen selv før man kjenner innholdet og tror på forhånd  at det er  guds ord, er man allerede en muslim i min mening. Alt annet er svelget uten problemer. Dessuten er dette tilfelle for 90% av muslimene. De har  en favoriserende mening til Koranen og Sunnaen, men kjenner verken Koranen eller Hadith. Jeg må si de har andre fisk å steke og at livet ikke gir dem gaver. I tillegg er de overveldende analfabeter. Den Sjahádah er nok til å være en muslim. I hvertfall det er det den folkelige opinionen tror. De fattige har tro. De har tro på en gud de kaller Allah. Men det er ikke det Koranen forlanger av dem.
De forventer noe fra Allah. En gest, et tegn, et mirakel  som får dem ut av deres elendighet og vil lette deres smerte . Men ingenting. Walo. De sier til og med til dem at lidelse og fattigdom er en test beregnet av Allah, og at livet  i den verden er ikke verdt noe. De forsikrer dem og lover dem at livet her nede er bare en test av evnen  til å tilbringe evigheten i paradis. De stakkars uskyldige, godtroende, ærlige, tror på det. De får implantert i sin underbevissthet at livet er ikke verdt noe, at det ikke er nødvendig å kjempe for å forbedre sin kår. Det er nytteløst å konkurrere fredelig med andre  nasjoner  for å gjøre det like så bra  innen vitenskap, medisin, teknologi, økonomi, handel, forskning etc. .. Fra underkastelse  til  den allmektige Gud, går muslimer  til underkastelse til den enkelte. Underkastelse til sin skjebne, bødlene, sine ekstremister, til en bok,  til sunnah, så en tefsir,  en fatwa,  en imam og en sheik og til slutt til sjarlataner,  djounoun og endelig er de helt forvirret og hjelpeløse. Så til de grader at når en fremtredende muslimsk vitenskapsmann dukker opp, hyller islamistene ham,  løfter han til himmelen som et uvanlig unntak fordi muslimer ikke er ment å lykkes i noe stort. Dessuten blir snart hans herlighet og menneskelige geni  konfiskert  for å tilskrive den til islam. For en elendighet!
Tilslutt, er denne vitenskapen tatt som gissel og erklært finnes allerede i Koranen i kodet form. Alle  verdens  Nobelprisvinnere er  perfekte idioter som, etter hele team, har slitt  øynene, sine hjerneceller, sin tid, deres familier og noen ganger penger for å oppdage ting som Koranen har inneholdt i 15 hundreår, der under øynene, like i nærheten, bare for noen få ører /dinar eller ofte gratis.
Jeg er overbærende overfor mitt medmenneske når han er ydmyk, beskjeden, uskyldig, godtroende, barnslig, litt løgner når det er nødvendig, litt uærlig for å supplere sin inntekt, litt rappkjeftet ved kjøp og salg ,  litt i dårlig tro for å bli likt av venner. Det er menneskelig. Men jeg liker ikke løgn i stor skala, institusjonalisert, skreddersydd for å tjene en ideologi  som skal gjelde uten medlidenhet for folke “massene” for å temme dem lydige, manipulerbare og brukbar uten anstrengelse.
Jeg liker ikke Koranen. Jeg  finner den verken vakker eller sammenhengende, eller guddommelig, ikke engang menneskelig for den saks skyld. Den er en spøk av dårlig smak som kan gjøre ytterligere skade. Disse skadene, er folk som ønsker å beholde disse tekstene i sin  tjeneste, skyldige for.
De fleste islamske stygge  fundamentalister driver ingenting i sine liv. De jobber ikke,  hjelper ikke  noen, stadig på vandring hvor de finner sitt publikum og flokker ivrige etter å høre dem eller adlyde dem. Når det ved et mirakel skjer at de forsørger seg, gjør de det som aktivister eller for å dekke over noe. Deres eneste ambisjon er å være ledere som vil føre massene til deres ulykke. Deres verktøy er Koranen, Sunnaen og demagogi.

4 comments on “Underkastelse

  1. predikeren
    01/06/2012

    Herlig bilde!
    Gratulerer med Israelvennskap!

    • kabylia
      01/06/2012

      Hei predikeren. Det er hyggelig å se deg her igjen 🙂

    • kabylia
      01/06/2012

      Vi har alltid vært venner med Israel Faktisk, vi er det eneste folkgruppe som feiret Israel seieren i 67 med en grandiose marsj .

  2. Sigfadr
    28/08/2012

    Bra oppsummert!
    Derfor skal vi hate underkastere og de som underkaster seg.
    http://ravnagaldr.wordpress.com/2012/08/27/hat/

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Information

This entry was posted on 15/05/2012 by in Islam, Religion and tagged , , .
Follow Kabylia on WordPress.com

Archives

Enter your email address to subscribe to this blog and receive notifications of new posts by email.

Join 1,822 other followers

Blog Stats

  • 120,551 hits
%d bloggers like this: